tahdoin itsekin testata seuraavan meemin:

oikeanpuoleiselta toiseksi ylimmältä hyllyltä ota hyllystäsi viisi kirjaa ...

1. ja ensimmäisestä kirjasta ensimmäinen virke,
2. toisesta kirjasta sivun 50 viimeinen virke,
3. kolmannesta kirjasta toinen virke sivulta 100,
4. neljännestä kirjasta sivun 150 viimeinen virke sekä
5. viidennestä koko kirjan viimeinen virke.
6. tee virkkeistä jono.
7. nimeä lähteesi.

minä olen oikeastaan aina halunnut olla rauhassa. vain kuutio on siinä, mihin mies sen laski. meidän kotimme ei ollut enää äitimme näköinen, meidän kotimme ei ollut koskaan ollut isämme näköinen. kun olin puoli kahdeksan aikaan lähdössä ulos, yllättäen isäni ei päästänytkään minua lähtemään. sitten minä käännyin ja lähdin.

katja kallio - kuutamolla

jouko viitanen - unissakävelijän käsikirja

ranya elramly - auringon asema

chun shu - beijing beibi

kjell askildsen - tessalonikin koirat